Cliëntenraad
MEE West-Brabant heeft een cliëntenraad. De cliëntenraad behartigt de belangen van alle cliënten van MEE West-Brabant. De raad bestaat uit cliënten óf vertegenwoordigers van cliënten, zoals verzorgers, partners, familieleden, curatoren of mentoren.
Belangen behartigen
Cliëntenraad MEE West-Brabant
De cliëntenraad behartigt de belangen van alle cliënten van MEE West-Brabant. De cliëntenraad bestaat uit enkele leden die namens jou spreken. Zij hebben contact met de managers en de bestuurder en geven hen gevraagd én ongevraagd advies. De adviezen hebben betrekking op het beleid en de dienstverlening van MEE West-Brabant. Jouw inbreng is hierbij zeer welkom!
Dit doet de cliëntenraad
De cliëntenraad denkt mee over onderwerpen die voor cliënten van belang zijn. Ook adviseert de cliëntenraad de bestuurder en het management over verschillende onderwerpen. De cliëntenraad heeft bovendien advies- en instemmingsrecht over het beleid van MEE West-Brabant. Zo proberen we de kwaliteit van de dienstverlening te bewaken.
De cliëntenraad vergadert tien keer per jaar. Regelmatig sluiten de leden van de cliëntenraad aan bij een werkgroep die zich verdiept in een bepaald onderwerp. Ook hebben we contact met de bestuurder, de Raad van Toezicht en de ondernemingsraad om van gedachten te wisselen. We ontmoeten onze achterban door aanwezig te zijn bij diverse activiteiten van MEE West-Brabant.
De cliëntenraad behandelt geen klachten: hiervoor heeft MEE West-Brabant een eigen klachtenprocedure.
Leden cliëntenraad
Samenstelling
De cliëntenraad bestaat uit cliënten of vertegenwoordigers van cliënten van MEE West-Brabant, zoals verzorgers, partners, familieleden, curatoren of mentoren. Zij spreken namens alle cliënten van MEE West-Brabant en vertegenwoordigen jou. De cliëntenraad wordt gevormd door:
Voorzitter Carmen de Werd
Vicevoorzitter Christiane Romijn
Ambtelijk secretaris Diana Koevoets
Lid Michel van den Berghe
Lid Richard van de Pol
Twee leden van de cliëntenraad zijn ook lid van de centrale cliëntenraad van NMO.
Deel jouw ervaringen
Je kunt de cliëntenraad laten weten hoe je denkt over de dienstverlening en werkwijze van MEE West-Brabant. Jouw inbreng is zeer waardevol, want zo kan de dienstverlening verbeterd worden. Deel jouw ervaringen, zoals:
- Wat zijn jouw ervaringen met MEE West-Brabant?
- Hoe is de geboden ondersteuning verlopen?
- Heb je verbeterpunten voor MEE West-Brabant?
- Wat mis je in de dienstverlening van MEE West-Brabant?
- Wat vind je van de bereikbaarheid en zichtbaarheid van de cliëntenraad?
De cliëntenraad nodigt jou van harte uit om vragen, opmerkingen en verbeterpunten door te geven. Je kunt de raad bereiken door te mailen naar clientenraad@meewestbrabant.nl of te bellen naar 076 522 30 90.
Of stuur een brief (gratis):
MEE West-Brabant
T.a.v. Cliëntenraad
Antwoordnummer 10527
4800 DE BREDA
Nieuwe leden gezocht
Sluit je aan bij de cliëntenraad!
De cliëntenraad is doorlopend op zoek naar enthousiaste leden die zich willen inzetten voor alle cliënten van MEE West-Brabant. Is dit iets voor jou?
Contact MEE West-Brabant
Het Regionaal Service Punt van MEE West-Brabant is elke werkdag bereikbaar van 09.00 tot 13.00 uur.
Meldpunt Crisiszorg
Heb je te maken met een noodsituatie, bel naar Meldpunt Crisiszorg West-Brabant. Dit is dag en nacht bereikbaar.