Klachtenregeling
Bij MEE West-Brabant staan wij altijd open voor verbetering. Heeft u tips of een mening over het uitvoeren van onze dienstverlening, denkt u dat wij iets over het hoofd zien of vindt u dat bepaalde zaken beter kunnen? Maak dit dan kenbaar aan ons.
Hoe goed we het ook willen doen, het kan gebeuren dat u als individu niet tevreden bent over bijvoorbeeld de manier waarop u behandeld bent, de gang van zaken of onze dienstverlening. Bent u ergens niet tevreden over of heeft u een klacht? Laat u horen! Dat kan via e-mailadres via klacht@meewestbrabant.nl. Want alleen dan kunnen we naar een oplossing zoeken en onze dienstverlening verbeteren.
Bekijk hieronder klachtenprocedure. Onderstaande beschrijving is een samenvatting van het ‘Klachtenreglement MEE West-Brabant’. Klik hier voor het volledige klachtenreglement.
De klachtenprocedure
Stap 1: Praat over uw ontevredenheid
Bent u ontevreden? Een medewerker wil altijd graag de kans krijgen om samen met u de oorzaak van de onvrede weg te nemen. Wij vinden het daarom fijn als u uw ongenoegen of klacht rechtstreeks met de betreffende medewerker wilt bespreken.
Stap 2: Zoek contact met de leidinggevende
Het kan zijn dat u uw ongenoegen of klacht niet met de betreffende medewerkers kunt of wilt bespreken. Of het gesprek met de medewerker heeft niet tot een bevredigende oplossing geleid. U kunt dan contact opnemen met de leidinggevende door te bellen naar het hoofdnummer van MEE West-Brabant (076 522 30 90) en te vragen naar de leidinggevende van de betreffende medewerker. De leidinggevende zoekt met u naar een oplossing in een gesprek. De leidinggevende maakt daar een verslagje van en stuurt dit ook naar u persoonlijk.
Als u het vervelend vindt om te bellen kunt u ook een e-mail sturen naar klacht@meewestbrabant.nl. U krijgt altijd een bevestiging via de mail terug.
Stap 3: Dien uw klacht in bij de bestuurder
Neemt de reactie van de leidinggevende uw onvrede niet weg? Dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de bestuurder van MEE West-Brabant. Wanneer u het moeilijk vindt om uw verhaal op papier te zetten, dan helpen we u graag. De bestuurder zoekt samen met u naar een oplossing waarin alle betrokkenen zich kunnen vinden. Hij maakt een verslagje hiervan en stuurt dit naar u persoonlijk.
Cliëntvertrouwenspersoon
Als u ontevreden bent of een klacht heeft over MEE West-Brabant kunt u terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. De cliëntvertrouwenspersoon ondersteunt u. Samen bekijkt zij met u hoe u het beste voor uw belang op kunt komen. Mocht het nodig blijken dan gaat de cliëntvertrouwenspersoon met u mee naar het gesprek met degene waarbij u onvrede heeft ervaren. Of zij helpt u bij het opstellen van een brief voor de klachtencommissie. Deze vertrouwenspersoon is niet in dienst van MEE West-Brabant en is daardoor onafhankelijk. De vertrouwenspersoon garandeert geheimhouding en vertrouwelijkheid. MEE krijgt de klacht alleen te horen met uw toestemming.
Wij verbeteren graag de kwaliteit van onze dienstverlening. Wij leren van uw ervaringen met ons, ook als deze minder positief zijn. Aarzel daarom niet om gebruik te maken van de cliëntvertrouwenspersoon. De cliëntvertrouwenspersoon bij MEE West-Brabant is Odette Buijnsters. Zij is te bereiken van maandag t/m donderdag tussen 09.00 en 17.00 uur via 06 35 11 19 04 of o.buijnsters@meedemeentgroep.nl.
Andere mogelijkheden
Als het ons niet lukt om uw klacht weg te nemen, dan kunt u contact opnemen met de externe Klachtencommissie MEE. Deze commissie behandelt klachten van cliënten van MEE-organisaties uit Limburg en Noord-Brabant. Het volledige klachtenreglement van de externe Klachtencommissie vindt u hier.
MEE West-Brabant
Postbus 3207
4800 DE Breda
076 522 30 90
klacht@meewestbrabant.nl